24 Nisan 2012 Salı

Kendine Demokrat

Sosyal demokrat bir ailenin çocuğu olarak doğmuşuz.Rakı sofrasında ülke kurtarılmış bizde de elbet. Can Yücel şiirleri okumuşuz.Grup Yorum-Zülfü Livaneli dinlemişiz.Orta okula geldiğimizde de Dar Ağacında Üç Fidan-Gülün Solduğu Akşamı okumuşuz.Kendi doğrularını kısa zamanda öğretmiş ailelerimizde bizede herkese yapılan gibi aslında.Sonrasında az biraz büyümüşüz; her ülkücüye faşist, her dindara yobaz der olmuşuz.68 lere,80 lere üzülmüşüz 28 Şubatta zil takar oynar olmuşuz.Uğur Mumcu öldüğünde bir dakika karanlığa gömülüp tencere,kaşık çıkmışız balkona; vurmuşuzda, bağırmışızda acımızdan ama Gaffar Okkan öldüğünde aynı hassasiyeti gösterememişiz.Askeri sevmişiz,polise sövmüşüz.Derken aslında sosyal demokrat yerine kendimize demokrat olmuşuz.Sonra dışarı çıktığımızda evimizden farketmişiz aslında olaylar öğrendiğimiz gibi daha dorusu öğretildiği gibi değilmiş.İnsanları dinleyince anlamaya çalışınca aslında herkesin derdi de birmiş.Tam terside mevcut tabi bu durumların sadece bizde böyle değil bunlar.İzmir'de doğduk bir de göçmen bir ailenin çocuğuyuz diye bizde böyle iken Erzurum'da doğan arkadaşta biraz farklı ceryan etmiş.Deniz lafını duyunca bölücü demiş.İçki görünce dinsiz vs. vs.Bu örnekler çokca bakarsanız.Aslında doğar doğmaz bir rol biçilmiş hepimize bunun dışına çıkanımızda pek az olmuş.Her yazma isteğinin bir sebebi vardır ya bu yazının da sebebi yurttaki ilk üç aydaki gözlemlerim.Odaya girdim tabi allahtan yanımda İzmir'den arkadaşım Ozan var.Tanıştık ettik herkesle.Memleketler Erzurum,Ordu,Çankırı,Eskişehir sırasıyla.Ozan da aslen Van lı(ama onbeş yıldır İzmir'de yaşıyor)Dedim bi egeli ben kaldım.İşimiz zor biraz yani sıkıntı büyük.Ortam benim sulu şakalarımı küfürlü konuşmalarımı kaldırcak gibi değil fazlaca milliyetçi muhafazakar.Azınlık olunca farkettim benim bildiğim gibi değilmiş pek olaylar.Samimiyetimizde artınca odadakilerle tartışmaya başlamışız her akşam bi konuda.Din-siyaset aklımıza ne gelirse.Herkesin kendi doğruları olduğunu görmüşüm tabi.Kimseninde gerçekler falan umrunda değil varsa yoksa aileden ve yaşadığımız yetiştiğimiz çevreden öğrendiğimiz doğrularımız ve tartışmada birbirimizi anlamaktan çok galip gelme sevdamız.Çok şey katmışız aslında birbirimize farkında olmadan.Derken yurttan çıkmaya yakın farkettim.Tartışmalarda ne kadar siyah-beyaz kadar farklı gözüksekte özümüzde o kadar da farklı değilmişiz bu arkadaşlarla.Aynı topraktan beslenmişiz,yetişmişiz farklı dallarda filizlenmişiz sadece.

Hiç yorum yok: